chinta

chinta

bestfriends

Saturday, October 1, 2011

kejam sangat ke chinta

Kejam sgt ke chinta ni?????kejam ke?????chinta sedih sgt2 hari ni…chinta sangat2 terkilan....sgt2 terase hati....chinta x sekejam tu la…chinta tak busuk hati la….terasa hati sangat2 kat someone tu….
Chinta sedih ni ma…sedih sgt2 ma….chinta x sejahat tu ma…chinta x sekejam tu ma….chinta anak ma…anak ma yang ingat sume pesanan ma….chinta x cam tu ma….sumpah…chinta x wat ma…….

Chinta jahat sangat ke?????smpai dituduh camtu……chinta x pernah mintak, chinta x doakan tuk kesusahan orang lain….chinta x mintak sume tu…demi Allah…chinta x diajar menjadi orang yang kejam…menjadi orang yang bahagia di atas kesusahan yang menimpa orang lain…chinta x diajar sume tu…ma chinta x pernah ajar taw x…ma chinta x pernah didik chinta menjadi orang yang seburuk tue…xpernah….chinta jaga mulut chinta dari bercakap tentang keburukan orang lain..perkara yang mengaibkan orang lain…inikan pula hati chinta…ma chinta ajar chinta untuk jaga hati chinta…daripada perasaan hasad dengki, kejam,…chinta dituduh camtu…chinta sedih….chinta taw,chinta x sebaik orang lain…chinta jahat…tp hati chinta tak dikotori perasaan yang jahat tu la….perasaan yang keji tu la….chinta taw hati chinta….chinta x camtu la…mak chinta x pernah ajar chinta camtu la…..chinta sedih sgt2….x leh digambarkan oleh kata2….terlalu terase ati…tersangat2…hanya tuhan yang taw…perasaan chinta mase ni…..chinta x penah rase camni….chinta x penah dituduh cmni seumur hidup chinta…pedih sgt2 hati n perasaan chinta…..pedih…..xtahan sgt2 nk nangis….nak nangis puas2…..bia chinta puas hati…..

aaaaaaaaarrrrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhhhh………..maaaaaaa…….chinta sedih ma…..chinta tak kejam ma…….chinta tak pernah mendoakan yang buruk tentang orang lain….chinta x pernah gembira saat orang lain berduka ma…..tak pernah maaa……xpernah…..sifat tu x de lam hati chinta ma..xde…tu bukan chinta ma……bukan….tu bukan diri chinta ma….chinta sedih…nk nagis puas…k……bai2…..jagalah hati anda….daripada dikotori sifat yang keji seperti kejam…ok...saat ni, chinta memaafkan sume insan yang berfikiran negatif pada chinta...sedangkan nabi mengampunkan umatnya...inikan kite insan biase yang serba kekurangan..anggaplah ini sebagai satu dugaan dan cabaran untuk menguji kesabaran dan ketulusan hati chinta...ini juga boleh dianggap sebagai satu dorongan untuk chinta untuk memperbaiki diri...kemungkinan masih terdapat beberapa kelemahan chinta yang perlu diperbaiki..sesungguhnye ape yang berlaku telah ditetapkan oleh Allah kepada umatnye...anggaplah ini proses mematangkan diri...sesungguhnya sabar itu separuh daripada iman......k…assalamualaikum….

p/s:::hanya Allah yang mengetahui perasaan dan hati sebenar umatnya…hanya tuhan yang tahu segala hal….allahualammm…

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

  1. hi hi..
    tak larat nak baca..
    panjang sngt..
    haha

    ReplyDelete
  2. just luahan hati...
    xde pe2 yang menarik pun..
    ;)

    ReplyDelete