chinta

chinta

bestfriends

Friday, March 9, 2012

I LOVE TERENGGANU

Bila Orang Terengganu Bercakap KL

1. Semalan tidur tak pasang ubat nyamak.Habis merah-merah badan kena kentit nyamak


2. Eeee…banyaknya nyamak.Beberong


3. Banyaknya… pasu kat sini.Bercotet aret.


4. Nak fotostat kertas ni dua helai.Nak selalu


5. Saje je nak gerak sampah ni.Daun-daun berkuban anyaa.


6. Aku pelankun dengan centon ni karang,bengkok combon


7. Kenapa tak royak aku awal-awal?sentok karun pa..


8. Cuba buat lari baldi tu sekejap


9. Dahi aku bincut terlanggar pintu


10. Masam reban mempelan ini


11. Kak,keropok singget,buat samah-samah


12. Sorry,i tak sengeleng lalu kat sini.


13. Awak,tolon beli Meggi, belan-belan awak pergi kedai.


14. Engkau nak ke takmboh?


15. Awak,gula-gula ni sedap.Nak cuba sutir?


16. Abang,air kelapa satu.”Air nya xde la dik,tak dan nak kerabat”.


17. Eh,kacang ni,menempus pulak.


18. Acit,tulun rebus tela 3butir..


19.  Ramainye org,becongak angak bwh pokak.

20. Jgn lalu dkt situ lengcohlah

21. Ehh. Ko jangam nak lbih kuran ngn aku. Aku emja kang.

22. jgn jirit kaki sy,nti sy katak awak

23. nak sutum tu la, buleh due enggit...



i love ganung...
ganung kite...
ganung nelang....

smbutlah slam sayang dr chinta...:)

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment